sábado, 15 de diciembre de 2012

Alguna cosa olora a podrit a... Sri Lanka.


Necesito irme lejos, lejos de aquí”. Arriba un moment en la vida de tot artista, en què, desprès d'haver-se vist obligat a ensenyar el cul a canvi d'un gin tònic o a posar catxondes a octogenàries per un danone, l'artista necessita anar-se'n ben lluny (en realitat, qui no necessitava que ho fera?).

El nou anunci de la promesa del cinema espanyol ens il·lustra un cas, però, molt més comú del que podríem suposar: el de la necessitat que, en un moment donat, a molta gent sensible li arriba de viatjar a algun país emergent, a la recerca de noves experiències sensorials, principalment de classe sexual, subclasse comercial, amb la lloable intenció de trobar-se a si mateix (que no és el que vostè, persona espiritualment nul·la, entén erròniament per cascar-se-la a casa com un mico).

Una aventura que ja en si mateixa seria meravellosa, però que la màgia de la publicitat enriqueix, enfrontant l'heroi a un “encara més difícil”: fer-ho sense pagar. Repte homèric, fins i tot, per a un semental de la gran pantalla com aquest, qui, no obstant, i en la millor tradició dels clàssics de l'antiguitat, es fa mereixedor de l'ajuda dels déus, en forma d'elixir màgic amb propietats afrodisíaques.

Abans d'obrir els alerons, el pont estava replet.

No és la vocació d'aquest blog, convertir-se en altaveu de remeis miraculosos, que es nodreixen de les senzilles supersticions de la bona gent, per a estendre el seu mercat, malgrat la seua dubtosa eficàcia. Però ha de reconèixer vostè que, el fet que no tinga res millor a fer que llegir aquestes línies, revela una vida social que demana a crits solucions desesperades. A més, tot s'ha de dir, no recordem que, fins ara, cap cosa que s'haja vist a una publicitat no haja resultat una veritat com un temple, si més no.

Per això, i en coherència amb la trajectòria de servei públic d'aquest blog, hem analitzat la composició d'aquesta fabulosa poció amorosa, perquè vostè barrege els ingredients confortablement a casa seua i, així, d'ara en avant, els únics vòmits que vostè haja d'esquivar a la disco, estiguen provocats per la beguda barata o, depèn del grau de temeritat que vostè manifeste, per la típica agitació estomacal produïda per la llavor que, gràcies a l'amor, acaba germinant.

“Necesito irme... le... jía... ¡Jopeta, ya se me borró la chuleta!”.

Malauradament, el pressupost del Volantí no ens arriba per a procurar-nos ni una ampolleta de mostra del Viaje a Ceylán en el top manta, ni un Quimi-Cefa, amb què poder analitzar el seu fenomenal contingut. Així que, per a confeccionar el nostre “genèric”, hem hagut de recórrer a l'única informació fiable de què disposàvem: aquella, de tota confiança, que sempre ens proporciona la publicitat.

El primer que queda palès en les imatges, és que es tracta d'una d'eixes fragàncies que imprimeixen caràcter, un retorn a aquells efluvis extrems (tipus Brummel, Varon Dandy o Sex Panther), tant del gust del cavaller del passat, que, fins i tot, s'imposa a la riquesa i potència aromàtica exhalada per un paquiderm, qui, fent servir tots els modals que una bèstia com ell ha pogut aprendre a la jungla, es veu obligat a suggerir-li imperiosament una dutxa, al nostre intrèpid aventurer.

Il·legal en nou països. Nou oportunitats de mercat per a “Viaje a Ceylan”.

Afortunadament per a ell, i llevat d'algun fenomen aberrant que tots hem conegut, l'humà comú no ha sigut agraciat amb un aparell olfactiu tan voluminós ni refinat. I així, com feia aquell gas zombificador de Planet Terror, el núvol d'amor que envolta el nostre galant, aviat pertorba el sentit, primer, d'un senyor qui, al típic local d'ambient del Tercer Món, no pot contenir l'impuls de palpar-li el muscle i, tot seguit, d'una dona, amb qui pràcticament s'ho fa enmig del carrer i qui ens dóna la pista definitiva del secret que amaga Viaje a Ceylán, en dir: “puede que me gustes o, tal vez, puede que no”.

Desprès de moltes proves de laboratori, amb el sacrifici d'uns quants valerosos conills d'Índies, hem trobat una olor que s'adequa perfectament a aquesta ambivalència expressada, una aroma que a tots en secret ens fascina, però de què la majoria renega en públic, aquella que, amb més o menys freqüència i discreció, produeix la flora intestinal de tots nosaltres. És per això que ens atrevim a afirmar que l'element principal de Viaje a Ceylán, l'ingredient que defineix el seu estil inconfusible no pot ser un altre que: “pet d'Eduardo Noriega”. Pot apostar que és la primera colònia amb bombolles.

Per fi, el secret dels més famosos amants, a l'abast de gent com vostè.    

No hay comentarios:

Publicar un comentario